
Okazuje się, że tokarka ma śrubę pociągową.
Problem w tym , że nie tak jak większość tokarek po zewnętrznej stronie łoża nad wałkiem, tylko wewnątrz łoża .
Sruba napedowa wewnatrz loza
Wałek pociągowy służy do posuwu mechanicznego suportu a listwa zębata do posuwu ręcznego suportu. Jedno drugiemu nie przeszkadza. Pozdrawiampukury pisze:witam.
no i jest jeszcze problem tego typu -
przy większości tokarek ( może i nie większości ) posuw jest realizowany ( przesuwanie suportu ) za pomocą wałka i listwy zębatej .
nie wiem jak to jest w tym przypadku .
przy gwintowaniu zaś śruba pociągowa jest na sztywno sprzężona z wrzecionem i suportem .
przesuw na mm ( np mm ) jest określony przełożeniem kół zębatych ( n / n )
w przypadku listwy zębatej to już nie jest takie jednoznaczne .
i może tak być jak napisał Kol. - nie będzie 1.5mm tylko 1.495 ( np - oczywiście ) .
i co teraz ? na każdym zwoju " ucieka " nam trochę i po kilkunastu może się okazać żę gwint nie pasuje - chyba że użyjemy tzw. szwedów i rurki ( na przedłużkę ).
pozdrawiam .