Witam wszystkich forumowiczów
Jestem na profilu technik mechatronik.
Chciałbym stworzyć układ pneumatyczny oparty na sterowaniu GRAFCET w programie FESTO FluidSIM. W bibliotece programu znajdują się niezbędne elementy, jednak pomimo schematu w zeszycie, nie mam pojęcia jak i co podłączyć w programie FESTO. Prosił bym o zdjęcie lub plik .ct z najprostszym układem pneumatycznym, zrobionym w programie FluidSIM opartego o sterowanie GRAFCET.
GRAFCET sterowanie w FESTO FluidSIM
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
Witaj. Też jestem po mechatroniku.
GRAFCET to nie sterowanie, tylko prosty algorytm bardzo podobny do SFC. Innym przykładem może być schemat blokowy.
Co do tworzenia prostego układu pneumatycznego to łap link:
Ja z tego też na początku trochę podglądałem co i jak
Co prawda jest on hiszpański, ale po prostu sobie obserwuj jakie elementy tam wkłada.
Do załącznika dodaję też jakiś układ, który tworzyłem w szkole średniej.
Musi być zawsze sprężarka (źródło czynnika roboczego, którym w układzie pneumatycznym jest powietrze), w rzeczywistym układzie też Zespół Przygotowania Sprężonego Powietrza (bodajże filtr, smarownica i manometr), zawory rozdzielające i jakiś element wykonawczy (czyt. siłownik lub inny dups, który się przesuwa pod wpływem ciśnienia, które wytwarza sprężarka, a które rozprowadzają zawory)
GRAFCET to nie sterowanie, tylko prosty algorytm bardzo podobny do SFC. Innym przykładem może być schemat blokowy.
Co do tworzenia prostego układu pneumatycznego to łap link:
Ja z tego też na początku trochę podglądałem co i jak

Do załącznika dodaję też jakiś układ, który tworzyłem w szkole średniej.