GRAFCET sterowanie w FESTO FluidSIM

Rozmowy dotyczące oprogramowania sterującego maszynami CNC i sterowników CNC obrabiarek numerycznych

Autor tematu
przemvp7
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2

GRAFCET sterowanie w FESTO FluidSIM

Post napisał: przemvp7 » 31 paź 2015, 18:23

Witam wszystkich forumowiczów

Jestem na profilu technik mechatronik.
Chciałbym stworzyć układ pneumatyczny oparty na sterowaniu GRAFCET w programie FESTO FluidSIM. W bibliotece programu znajdują się niezbędne elementy, jednak pomimo schematu w zeszycie, nie mam pojęcia jak i co podłączyć w programie FESTO. Prosił bym o zdjęcie lub plik .ct z najprostszym układem pneumatycznym, zrobionym w programie FluidSIM opartego o sterowanie GRAFCET.

HTX

Tagi:

kaluch95
Posty w temacie: 1

Post napisał: kaluch95 » 03 lis 2015, 19:06

Witaj. Też jestem po mechatroniku.

GRAFCET to nie sterowanie, tylko prosty algorytm bardzo podobny do SFC. Innym przykładem może być schemat blokowy.

Co do tworzenia prostego układu pneumatycznego to łap link:
Ja z tego też na początku trochę podglądałem co i jak :) Co prawda jest on hiszpański, ale po prostu sobie obserwuj jakie elementy tam wkłada.

Do załącznika dodaję też jakiś układ, który tworzyłem w szkole średniej.Obrazek

Musi być zawsze sprężarka (źródło czynnika roboczego, którym w układzie pneumatycznym jest powietrze), w rzeczywistym układzie też Zespół Przygotowania Sprężonego Powietrza (bodajże filtr, smarownica i manometr), zawory rozdzielające i jakiś element wykonawczy (czyt. siłownik lub inny dups, który się przesuwa pod wpływem ciśnienia, które wytwarza sprężarka, a które rozprowadzają zawory)

Autor tematu
przemvp7
Posty w temacie: 2

Post napisał: przemvp7 » 03 lis 2015, 21:45

Tzn stworzyć taki układ to ja potrafię ;D
Chodziło mi o układ pneumatyczny stworzony w oparciu o grafcet, w programie festo znajdują się elementy Grafcet

Obrazek