Frezowanie radiatorów w aluminium
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
Frezowanie radiatorów w aluminium
Hej,
na wstępie chciałbym oznajmić, że nie jestem z zawodu frezerem. Mam do wyfrezowania na własny użytek profil tak jak na załączonym zdjęciu. Posiadam frez 12 mm HSS-E jedno piórowy (otwory na zdjęciu mają 16 mm). Próbowałem dobrać parametry, lecz podczas frezowania wiór za każdym razem jakby się topił lub po prostu nie jest on zabierany (widać na zdjęciu). Frezarka jest własnej roboty - wrzeciono z chłodzenie wodą (na ten moment bez żadnej chłodnicy) oraz element obrabiany i narzędzie jest chłodzone powietrzem. Czy ktoś mógłby mi udzielić rady jakie obroty, posuw powinienem ustawić oraz ile zbierać lub co powinienem zmienić (może w chłodzeniu?). Czy może frez mam za duży? Frez na końcu zmienił kolor (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie).
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Dodane 10 minuty 37 sekundy:
Dodam, że aluminium to EN AW 6060 T66, wg EN 573-3, EN 755-2 EN 12020-2
na wstępie chciałbym oznajmić, że nie jestem z zawodu frezerem. Mam do wyfrezowania na własny użytek profil tak jak na załączonym zdjęciu. Posiadam frez 12 mm HSS-E jedno piórowy (otwory na zdjęciu mają 16 mm). Próbowałem dobrać parametry, lecz podczas frezowania wiór za każdym razem jakby się topił lub po prostu nie jest on zabierany (widać na zdjęciu). Frezarka jest własnej roboty - wrzeciono z chłodzenie wodą (na ten moment bez żadnej chłodnicy) oraz element obrabiany i narzędzie jest chłodzone powietrzem. Czy ktoś mógłby mi udzielić rady jakie obroty, posuw powinienem ustawić oraz ile zbierać lub co powinienem zmienić (może w chłodzeniu?). Czy może frez mam za duży? Frez na końcu zmienił kolor (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie).
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Dodane 10 minuty 37 sekundy:
Dodam, że aluminium to EN AW 6060 T66, wg EN 573-3, EN 755-2 EN 12020-2
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1