Witam wszystkich.
Niedawno zakupiłem frezarkę fp800 z głowicą pionową i zamierzam przygotować ją do pracy. Chciałem wymienić w niej olej, lecz nie wiem jaki powinien być (dtr podaje olej lekki Olmasz 3, lecz nie wiem co jest aktualnie jego odpowiednikiem). Dodatkowo łożyska w głowicy pionowej smarowane są jakimś smarem, a dtr podaje smarowanie olejowe przez knot. Nie wiem czy trzymać się w tym wypadku smaru - i jeśli tak to jaki zastosować, czy po rozebraniu i wyczyszczeniu wszystkiego wrócić do smarowania olejowego.
Przy próbach pierwszego odpalania i frezowania zauważyłem znaczący luz na wale napędowym od posuwu stołu, a dokładniej na przegubach. Szukam informacji czy taki wał można gdzieś zregenerować lub dopasować w jego miejsce jakiś inny. Może ktoś robił to u siebie i ma jakieś doświadczenie. Dużo współczesnych wałów napędowych ma dostępne krzyżaki lub całe przeguby (nie wiem czy to dobrze nazywam) jako części zamienne więc może coś udałoby się dobrać. Aktualnie luz jest na tyle duży, że reką podczas postoju mogę nim poruszyć o jakieś 30°.
Frezarka fp800, przygotowanie do pracy
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 gru 2023, 16:26
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 421
- Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Frezarka fp800, przygotowanie do pracy
a tam nie jest nie tylko krzyzak, ale tez zespol walek/tuleja wileowypust dla kompensacji zmiany dlugosci? Zapodaj jakies fotki - bedzie sie latwiej rozmawiac.