porzuciwszy z odrobiną smutku swojego wyjącego Kressa zabrałem się za uruchamianie zacnego elektrowrzecionka HSD ES915 z ATC. Połączenia elektryczne już zrobione i sprawdzone przez elektryka, teraz pora ustawić falownik i wcisnąć "Run"...
Robię to pierwszy raz w życiu, więc pewności wielkiej nie mam, biorąc zaś pod uwagę cenę całego zestawu i koszt ewentualnej naprawy, to wolę się najpierw poradzić ludzi z doświadczeniem

Opiszę teraz, co i jak ustawiłem, jeśli ktoś zada sobie trochę trudu, przeczyta i sprawdzi - będę bardzo wdzięczny.
Elementy zestawu
-----------------------
1. Elektrowrzeciono HSD ES915
2. Falownik Delta VFD-B
Informacje na temat wrzeciona
---------------------------------------
1. Podłączenie konfigurowalne 230/380V, w moim przypadku jak sądzę w gwiazdę, czyli 380V. Na żywo wygląda to tak:

...a w instrukcji tak:

2. Tabliczka znamionowa i opis parametrów:


Falownik
------------
Parametrów miliard, przeczytałem instrukcję od A do Z, wybrałem najważniejsze rzeczy i ustawiłem, kierując się przede wszystkim tym wykresem:

Na jego podstawie odpowiednie parametry wrzeciona przypisałem w falowniku następującym pozycjom:
- Maximum Voltage Frequency: 200 Hz (12000 RPM)
Maximum Output Voltage: 380V
Maximum Output Frequency: 400 Hz (24000 RPM)
Minimum Output Frequency: 0.5 Hz (wartość domyślna)
Minimum Output Voltage: 3.4V (wartość domyślna)
Mid-Point Frequency: 100 Hz (domyślnie 0.5 Hz)
Mid-Point Voltage: 190V (domyślnie 3.4V)
Output Frequency Upper Limit: 100% (wartość domyślna)
Output Frequency Lower Limit: 0% (wartość domyślna)
Number of Motor Poles: 2
Pytania do Was:
- 1. Czy mogę wcisnąć "Run"?
2. Co jest najczęstszą przyczyną uszkodzenia silnika na skutek niewłaściwego ustawienia falownika?
3. Wartości "Mid-Point[...]" nie jestem całkowicie pewien...
4. Wartości "Output Frequency Upper/Lower Limit" to coś w rodzaju Soft Limit w Mach3?
5. Czy jest jeszcze jakiś parametr o kluczowym znaczeniu, który należy ustawić?
6. Wybrałem sterowanie skalarne, bo wrzeciono nie ma enkodera. To ma sens?