Falownik Berges
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 486
- Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56
Falownik Berges
Witam,
kupiłem stary falownik Berges ACP3601-5 nie mogę nigdzie doszukać się co to za typ skalarny czy wektorowy, może ktoś kojarzy te serie? Macie jakieś opinie o firmie Berges? Istnieją jeszcze?
kupiłem stary falownik Berges ACP3601-5 nie mogę nigdzie doszukać się co to za typ skalarny czy wektorowy, może ktoś kojarzy te serie? Macie jakieś opinie o firmie Berges? Istnieją jeszcze?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11917
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Falownik Berges
https://www.lektronix.pl/equipment/berg ... 1-5b/84558Control System: Sine-weighted voltage vector (PWM) str.7; tab. 2.3 General Drive Specifications
https://adegis.com/media/asset/67ceb767 ... a848b3.pdf[
https://rgbrepairs.pl/pl/berges/acp-3601-5
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 486
- Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56
Re: Falownik Berges
hm, czyli wektorowy to super
miałbym jeszcze do was później prośbę czy właściwie go podepnę, ale całość umieszczę do sprawdzenia jak tylko rozszyfruje ten falownik.
Mam pytanie odnośnie regulatora PI co to dokładnie jest?
Dodane 1 minuta 17 sekundy:
No właśnie a co to jest to sterowanie momentem, a dokładniej:


Dodane 1 minuta 17 sekundy:
No właśnie a co to jest to sterowanie momentem, a dokładniej:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11917
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Falownik Berges
Ano jak regulowane(np potencjometrem) obroty silnika (czyli częstotliwość falownika) spadną poniżej pewnej wartości (fabryczna 10Hz), to falownik nie będzie mógł zapewnić dostatecznego momentu by obracać silnik i przejdzie w tryb alarmowy.
Do tego momentu falownik stara się mimo zmiennych obciążeń /jak to w tokarce/ utrzymać obroty (zwiększając prąd silnika/moment, w dopuszczalnych ramach zależnych od parametrów silnika i falownika)
(tak przynajmniej zrozumiałem, ale nie znam angielskiego, może ktoś lepiej przetłumaczy)
U mnie to wygląda tak
("72" na czerwonym wyświetlaczu to obroty silnika w/g falownika, niebieskie to faktyczne obr. wrzeciona (mam przełożenie na pasku ok 1:1,55)
ws15-z-falownikiem-gwintowanie-t95591-10.html
Z zabezpieczeń EMC mam filtr na wejściu zasilania, i ekranowane kable, nic nie puszcza w sieć(co byłoby słychać np w radiu
)

https://astechnika.pl/wp-content/upload ... sciowe.pdf
silnik-3-fazowy-do-nutoola-t12107-280.html
silnik-3-fazowy-do-nutoola-t12107-280.html
gdzie-mozna-kupic-przewody-ekranowane-n ... 11871.html
powitanie-i-prosba-o-porade-bernado-pro ... 26-10.html
frezarko-wiertarka-zx7016-zosia-t21199-750.html
Ważne!
Jak falownik był używany, to koniecznie zresetuj nastawy do fabrycznych, bo możesz mieć cyrk z ustawieniem (będą dalej działały ukryte wcześniejsze ustawienia)
I nie zapomnij o obcym(niezależnym, np wentylatorkiem doczepionym do kaptura wentylatora) chłodzeniu silnika jeśli ma pracować z małymi obrotami, bo szybko się zagrzeje.
Do tego momentu falownik stara się mimo zmiennych obciążeń /jak to w tokarce/ utrzymać obroty (zwiększając prąd silnika/moment, w dopuszczalnych ramach zależnych od parametrów silnika i falownika)
(tak przynajmniej zrozumiałem, ale nie znam angielskiego, może ktoś lepiej przetłumaczy)
U mnie to wygląda tak
("72" na czerwonym wyświetlaczu to obroty silnika w/g falownika, niebieskie to faktyczne obr. wrzeciona (mam przełożenie na pasku ok 1:1,55)
ws15-z-falownikiem-gwintowanie-t95591-10.html
Z zabezpieczeń EMC mam filtr na wejściu zasilania, i ekranowane kable, nic nie puszcza w sieć(co byłoby słychać np w radiu


https://astechnika.pl/wp-content/upload ... sciowe.pdf
silnik-3-fazowy-do-nutoola-t12107-280.html
silnik-3-fazowy-do-nutoola-t12107-280.html
gdzie-mozna-kupic-przewody-ekranowane-n ... 11871.html
powitanie-i-prosba-o-porade-bernado-pro ... 26-10.html
frezarko-wiertarka-zx7016-zosia-t21199-750.html
Ważne!
Jak falownik był używany, to koniecznie zresetuj nastawy do fabrycznych, bo możesz mieć cyrk z ustawieniem (będą dalej działały ukryte wcześniejsze ustawienia)
I nie zapomnij o obcym(niezależnym, np wentylatorkiem doczepionym do kaptura wentylatora) chłodzeniu silnika jeśli ma pracować z małymi obrotami, bo szybko się zagrzeje.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 486
- Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56
Re: Falownik Berges
Silnik 1,5 kw 3.7 amp 380V niestety bez tabliczki, ale zakładam, że tyle ma
Dodane 38 minuty 13 sekundy:
No więc tak włączam falownik i resetuje trzymajac przez 1 s przycisk stop:
Podłączam według schematów:
Zworkę przestawiam tak jak zaznaczyłem na rysunkach, obie zworki, według rysunków:
Narazie ustawiam parametry z Level1: Level 2 zostawiam domyślne po resecie jak coś nie bd działać będę się tam bawić:
Czy tryb 3 jest dobrze wybrany jeśli chce sterować przełącznikami oraz potencjometrem?
Min 15 HZ Max 85 HZ, rampa przyśpieszania 5s rampa zwalniania 5 s nie mam rezystora
Tryb 0 Dla stalego momentu V/HZ
Voltage Boost proponuje 15 % co sądzicie nie za dużo?
Poślizg 5 % nie za mało?
Nie wiem jak ustawić czas przekroczenia proszę o radę?

Dodane 38 minuty 13 sekundy:
No więc tak włączam falownik i resetuje trzymajac przez 1 s przycisk stop:

Podłączam według schematów:
Zworkę przestawiam tak jak zaznaczyłem na rysunkach, obie zworki, według rysunków:



Narazie ustawiam parametry z Level1: Level 2 zostawiam domyślne po resecie jak coś nie bd działać będę się tam bawić:


Czy tryb 3 jest dobrze wybrany jeśli chce sterować przełącznikami oraz potencjometrem?

Min 15 HZ Max 85 HZ, rampa przyśpieszania 5s rampa zwalniania 5 s nie mam rezystora

Tryb 0 Dla stalego momentu V/HZ

Voltage Boost proponuje 15 % co sądzicie nie za dużo?

Poślizg 5 % nie za mało?

Nie wiem jak ustawić czas przekroczenia proszę o radę?

-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 30
- Rejestracja: 02 lip 2019, 18:21
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Falownik Berges
Tych parametrów, które mają V obok poziomu (1V, 2V)- nie ustawia się, są tylko do odczytu.
Czyli ustawiasz od 21 dopiero.
21- 3 (tylko zworki trzeba dobrze dac).
24- 0 (sterowanie VIN1)
31- może być 15
32- a da rade silnik więcej niż 50 Hz?
52- A czym ma kręcić? Może daj mniej najpierw i jak będzie problem z rozruchem to podwyższy się.
65- To jest kompensacja tylko. Jeśli nie przeszkadza, że obroty będą trochę niższe niż z prostego przeliczenia częstotliwości to można dać nawet 0, tym bardziej, że nie masz danej z tabliczki.
67- Może być 0. Jakby było ryzyko przegrzania, np dla pracy na niższych obrotach czy przeciążenia to możnaby ustawić, bo 0 chyba wyłącza.
Widzę, że nie ma za bardzo ustawień silnika i dla mniejszych silnków, trzeba uważać i ustawić jeszcze co najmniej: 5B-MSAT.
Czyli ustawiasz od 21 dopiero.
21- 3 (tylko zworki trzeba dobrze dac).
24- 0 (sterowanie VIN1)
31- może być 15
32- a da rade silnik więcej niż 50 Hz?
52- A czym ma kręcić? Może daj mniej najpierw i jak będzie problem z rozruchem to podwyższy się.
65- To jest kompensacja tylko. Jeśli nie przeszkadza, że obroty będą trochę niższe niż z prostego przeliczenia częstotliwości to można dać nawet 0, tym bardziej, że nie masz danej z tabliczki.
67- Może być 0. Jakby było ryzyko przegrzania, np dla pracy na niższych obrotach czy przeciążenia to możnaby ustawić, bo 0 chyba wyłącza.
Widzę, że nie ma za bardzo ustawień silnika i dla mniejszych silnków, trzeba uważać i ustawić jeszcze co najmniej: 5B-MSAT.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 486
- Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56
Re: Falownik Berges
Dzieki wielkie. Czyli zworki jesli bd ustawione tak jak zaznaczylem na rysunkach 1 2 3 to bd dobrze?KamelM pisze: ↑03 lip 2020, 15:45Tych parametrów, które mają V obok poziomu (1V, 2V)- nie ustawia się, są tylko do odczytu.
Czyli ustawiasz od 21 dopiero.
21- 3 (tylko zworki trzeba dobrze dac).
24- 0 (sterowanie VIN1)
31- może być 15
32- a da rade silnik więcej niż 50 Hz?
52- A czym ma kręcić? Może daj mniej najpierw i jak będzie problem z rozruchem to podwyższy się.
65- To jest kompensacja tylko. Jeśli nie przeszkadza, że obroty będą trochę niższe niż z prostego przeliczenia częstotliwości to można dać nawet 0, tym bardziej, że nie masz danej z tabliczki.
67- Może być 0. Jakby było ryzyko przegrzania, np dla pracy na niższych obrotach czy przeciążenia to możnaby ustawić, bo 0 chyba wyłącza.
Widzę, że nie ma za bardzo ustawień silnika i dla mniejszych silnków, trzeba uważać i ustawić jeszcze co najmniej: 5B-MSAT.