dzielenie koła na równe częsci
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:14
- Lokalizacja: Ełk
dzielenie koła na równe częsci
witam. mam corel draw 12. podpowiedzcie jak podzielić koło w corelu na równe częsci???? np. 3,5,7,9. pozdrawiam.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
- Lokalizacja: warszawa
Można np tak.........................
rysujesz wycinek koła (ikona elipsy z wyciętą ćwiartką) o wielkości jednej części podzielonego okręgu ( tworzony przez podanie kąta między promieniami).
Wybierasz funkcję obrotu obiektu , przenosisz środek obrotu do środka okręgu , duplikujesz obiekt i obracasz o kąt między promieniami, dupkliujesz obrócony fragment itd. aż zamkniesz okrąg.
powodzenia
rysujesz wycinek koła (ikona elipsy z wyciętą ćwiartką) o wielkości jednej części podzielonego okręgu ( tworzony przez podanie kąta między promieniami).
Wybierasz funkcję obrotu obiektu , przenosisz środek obrotu do środka okręgu , duplikujesz obiekt i obracasz o kąt między promieniami, dupkliujesz obrócony fragment itd. aż zamkniesz okrąg.
powodzenia
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 cze 2008, 14:19
- Lokalizacja: Warszawa
Nie mam 12 tylko 9, ale corele są podobne,
No więc w corelu 9 można zrobić to np. też tak:
-rysuję koło, w panelu na górze określam wymiary, tak by było równe, np. 100 x 100.
-po narysowaniu koła (nie zamieniać go w krzywe) jak klikniesz na narzędzie „kształt F10” (myślę, że w dwunastce jest podobnie) na górnym panelu pojawiają się dane liczbowe – „kąt początkowy i końcowy”
Należy wpisać wartość np. 120 stopni dla koła podzielonego na trzy, powstanie wtedy taki wycinek koła, promienie tworzą kąt 120 stopni.
Jeśli koło zduplikujesz kilka razy bez przesuwu, tak aby kolejne duplikaty miały ten sam środek, możesz tworzyć równe części koła ( 120, 240 i 360 - taki pokrojony tort) na ile Ci tam równych części potrzeba.
To drugi sposób, ale są jeszcze inne.
No więc w corelu 9 można zrobić to np. też tak:
-rysuję koło, w panelu na górze określam wymiary, tak by było równe, np. 100 x 100.
-po narysowaniu koła (nie zamieniać go w krzywe) jak klikniesz na narzędzie „kształt F10” (myślę, że w dwunastce jest podobnie) na górnym panelu pojawiają się dane liczbowe – „kąt początkowy i końcowy”
Należy wpisać wartość np. 120 stopni dla koła podzielonego na trzy, powstanie wtedy taki wycinek koła, promienie tworzą kąt 120 stopni.
Jeśli koło zduplikujesz kilka razy bez przesuwu, tak aby kolejne duplikaty miały ten sam środek, możesz tworzyć równe części koła ( 120, 240 i 360 - taki pokrojony tort) na ile Ci tam równych części potrzeba.
To drugi sposób, ale są jeszcze inne.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 508
- Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
- Lokalizacja: Europa
Albo tak:
Rysujemy jakis wielokat, nastepnie na pasku wlasciwosci wybieramy ilosc bokow klikajac na odpowiedni symbol (strzalka w gore albo strzalka w dol). Podczas tego klikania nasz wielokat zmienia ilosc bokow (dopoki jest wielokatem a nie obiektem graficznym).
Nastepnie rysujemy okrag ktory pokrywa sie z wierzcholkami wielokata. Oczywiscie uzywamy funkcji przycagania do obiektow i klawiszy ,,shift" i ,,CTRL" podczas rysowania okregu.
Wszystko jednak zalezy do czego nam jest potrzebny ten podzial.
Pozdrawiam
AndrzejJS
Rysujemy jakis wielokat, nastepnie na pasku wlasciwosci wybieramy ilosc bokow klikajac na odpowiedni symbol (strzalka w gore albo strzalka w dol). Podczas tego klikania nasz wielokat zmienia ilosc bokow (dopoki jest wielokatem a nie obiektem graficznym).
Nastepnie rysujemy okrag ktory pokrywa sie z wierzcholkami wielokata. Oczywiscie uzywamy funkcji przycagania do obiektow i klawiszy ,,shift" i ,,CTRL" podczas rysowania okregu.
Wszystko jednak zalezy do czego nam jest potrzebny ten podzial.
Pozdrawiam
AndrzejJS