Spotkałem się z problemem dorobienia korbowodów to silnika spalinowego. Korbowody pełen standart, dzielona stopa, panewki, w główce tulejka i otwór smarujący. Oryginalne korbowody były kute, jeden uległ uszkodzeniu i potrzeba dorobić od razu 4. Korbowody za oceanem robią z 34HNM(frezowane), nie wiem czy są dodatkowo obrabiane cieplnie. Czy ktoś spotkał się z podobnym tematem? Oryginalny, dobry korbowód mam na wzór.
Od razu odpowiem na pojawiające się pytania:
1. Nie ma zamienników (nawet w kraju pochodzenia silnika)
2. Nie udało się dobrać korbowodów o potrzebnych wymiarach od czegoś innego. Poszukiwania prowadziła firma zajmująca się korbowadami na codzień.
3. Silnik 1.5l diesel, niezbyt wysilony.
Dorabianie korbowodu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7724
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
dawno temu dorabiałem korbowód do agregatu prądotwórczego - takiego dużego na kołach .
no i dało się .
tylko koniecznie musisz zachować równoległość otworów n panewki i sworzeń .
" trochę " zabawy z tym było .
musisz sprytnie opracować sobie technologię - co i kiedy toczyć/frezować .
no i poler przy stopie i tak dalej .
trzeba by również starać się zachować zbliżone masy - wyważenie całości .
pozdrawiam .
dawno temu dorabiałem korbowód do agregatu prądotwórczego - takiego dużego na kołach .
no i dało się .
tylko koniecznie musisz zachować równoległość otworów n panewki i sworzeń .
" trochę " zabawy z tym było .
musisz sprytnie opracować sobie technologię - co i kiedy toczyć/frezować .
no i poler przy stopie i tak dalej .
trzeba by również starać się zachować zbliżone masy - wyważenie całości .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares