Dobór kół, przekładni zębatych
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2012, 21:39
- Lokalizacja: Katowice
Dobór kół, przekładni zębatych
Witam,
Może ktoś mi pomoże, muszę dobrać dwa koła zębate (przekładnie) do wałków gdzie jeden ma fi 279mm a drugi fi 329.8mm, wały mają kręcić się z tą samą prędkością, do jednego koła dokręcę zwykłą zębatkę łańcuchową i połączę z silnikiem którego prędkość zadawana jest z falownika, proszę nie gaście mnie, jestem po sggw i nie bardzo mam pojęcie o mechanice.
POMOCY>>>
Może ktoś mi pomoże, muszę dobrać dwa koła zębate (przekładnie) do wałków gdzie jeden ma fi 279mm a drugi fi 329.8mm, wały mają kręcić się z tą samą prędkością, do jednego koła dokręcę zwykłą zębatkę łańcuchową i połączę z silnikiem którego prędkość zadawana jest z falownika, proszę nie gaście mnie, jestem po sggw i nie bardzo mam pojęcie o mechanice.
POMOCY>>>
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wydaje się to banalnie proste, ale obawiam się, że wprowadziłeś trochę niedomówień i tak do końca trudno stwierdzić jak to ma wyglądać. Zrób choćby najprostszy rysunek, żeby było jasne czy:
1. Wały mają tę samą prędkość obrotową?
2. Kręcą się w tę samą stronę niezależnie od siebie, czy są ze sobą sprzężone i każdy kręci się w przeciwną stronę?
1. Wały mają tę samą prędkość obrotową?
2. Kręcą się w tę samą stronę niezależnie od siebie, czy są ze sobą sprzężone i każdy kręci się w przeciwną stronę?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2012, 21:39
- Lokalizacja: Katowice
Wały mają mieć tą samą prędkość obrotową, czyli górny wał fi 279 koło np 60z a na dolny koło np 70z, do dolnego koła przykręcę zębatkę łańcuchową i łańcuchem do silnika aby to się kręciło z tym że prędkość wałki muszą mieć taką samą i nie wiem jak dobrać te dwa koła.
Te zęby to tak strzelam.
Dziękuję kolego za zainteresowanie.
[ Dodano: 2012-05-25, 22:53 ]
powinny być złączone razem, czyli każdy w druga stronę
Te zęby to tak strzelam.
Dziękuję kolego za zainteresowanie.
[ Dodano: 2012-05-25, 22:53 ]
powinny być złączone razem, czyli każdy w druga stronę
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Żeby była ta sama prędkość obrotowa to koła muszą mieć te same ilości zębów czyli przełożenie musi być 1:1. Odległość osi jaka musi być? Czy wałki się mają stykać ze sobą? Czy może być jakaś szczelina między nimi i jak duża?
Skoro mają się stykać i obracać z tą samą prędkością obrotową to z tytułu, że mają różne promienie, w punkcie ich styku będzie różna prędkość liniowa i będzie sypać iskrami.
Skoro mają się stykać i obracać z tą samą prędkością obrotową to z tytułu, że mają różne promienie, w punkcie ich styku będzie różna prędkość liniowa i będzie sypać iskrami.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2012, 21:39
- Lokalizacja: Katowice

[ Dodano: 2012-05-25, 23:05 ]
w podobnej maszynie widziałem że ten wałek większy ma większe koło od tego z mniejszą średnicą
[ Dodano: 2012-05-25, 23:31 ]
tutaj link jak to wygląda http://w375.wrzuta.pl/obraz/4GG91l2nbdU/kolo88888
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
To najlepiej by było gdybym Ci podesłał wzory, ale akurat nie mam na oku odpowiedniej strony tak na szybko. Dodam jeszcze to:
Ze stosunku średnic wałów masz stosunek obrotów czyli n2/n1. W takiej samej proporcji muszą być ilości zębów kół zębatych czyli z2/z1 = n1/n2. Teraz jeszcze trzeba uwzględnić odległość osi kół zębatych, którą możesz sobie wyliczyć bo znasz średnice wałów i wielkość szczeliny. Odległość ta wynosi L=m(z1+z2)/2. L jest znane i stosunek z2/z1. Nie znasz modułu m, ale on przyjmuje wartości znormalizowane i wystarczy podstawić kilka wartości i szybko znajdzie się właściwą wartość. Na koniec trzeba wyliczyć z1 i z2.
Ze stosunku średnic wałów masz stosunek obrotów czyli n2/n1. W takiej samej proporcji muszą być ilości zębów kół zębatych czyli z2/z1 = n1/n2. Teraz jeszcze trzeba uwzględnić odległość osi kół zębatych, którą możesz sobie wyliczyć bo znasz średnice wałów i wielkość szczeliny. Odległość ta wynosi L=m(z1+z2)/2. L jest znane i stosunek z2/z1. Nie znasz modułu m, ale on przyjmuje wartości znormalizowane i wystarczy podstawić kilka wartości i szybko znajdzie się właściwą wartość. Na koniec trzeba wyliczyć z1 i z2.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2012, 00:01 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.