Cześć. Mam za zadanie dobrać koła pasowe do przekładni pasowej mając dane kilka rzeczy.
Silnik 160kW 1500RPM Śr.wałka=80mm L=170mm
Mam zastosować 10 pasków klinowych typu XPB.
Dodatkowo koło pasowe D2 zamocowane będzie na wale przekładni z parametrami:
dla n1=500RPM n2= 98RPM T2=21011 P2=215kW
Śr.wałka = 90mm L= 170mm
Na wale wyjściowym przekładni mam mieć 114RPM.
Zrobiłem obliczenia na podstawie wzorów znalezionych w literaturze.
Za n1 przyjąłem 1500RPM za n2 = 585 RPM? tyle ma być na wejściu przekładni aby na wyjściu było 114RPM. Myślę że jest możliwość regulowania obrotów na przekładni do 1000RPM ale trzeba je ustawić na te 585 aby mieć żądaną wartośc na wyjściu.
W obliczeniach na początek przyjąłem D1=280mm ale na końcu mi wyszło że mam użyć 18 pasków a koła pasowe jakie mam użyć mają maksymalnie 10. Może się gdzieś pomyliłem, proszę o komentarze.
Zrobiłem też obliczenia używając programu drive flex, wyszło że mam użyć kół 315 i 800 z 6 paskami. Więc nie wiem jak to powinno być. Załączam wykaz z tych kalkulacji.
Dobór kół pasowych...
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 11:48
- Lokalizacja: Połaniec
Dobór kół pasowych...
- Załączniki
-
- DriveReport.pdf
- Obliczenia z programu
- (28.98 KiB) Pobrany 400 razy
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 11:48
- Lokalizacja: Połaniec
W załączonym pliku obliczyło dla tych kółek odległość 800mm. Przyjąłem od 650 do 1000mm bo tak potrzebuje. I nie widzę żadnego problemu dla 650mm bo kółka nie będą miały kolizji ale będą niedaleko siebie, odległość ta zależy od ich średnicy. Moje ręczne obliczenia były do pewnego momentu dobre, aczkolwiek nie wiem czemu moc przenoszona przez jeden pas wyszła mi tak mała około 10kW, nie jestem pewien czy brać ją pod uwagę w obliczeniach ponieważ w katalogu dla pasa XPB jest ona równa 30kW, co przy 10 pasków daje 300kW więc nie będzie problemu. Nie wiem czy będzie to dobre więc napisałem aby może ktoś to sprawdził. Zastanawiam się także czy nie robić obliczeń jak dla przekładni dwu stopniowej, ponieważ liczyłem to tylko dla pasówki i nie wiem czy jest to konieczne.