czym się różni koło pasowe ha a hb
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 66
- Rejestracja: 22 mar 2013, 20:34
- Lokalizacja: Poręba
czym się różni koło pasowe ha a hb
Witam serdecznie jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość ewentualnie o korektę bo nie jestem pewien czy piszę w odpowiednim miejscu. Ale do rzeczy moje pytanie może jest banalne ale chodzi mi o różnice pomiędzy kołem pasowym ha a hb czym one się różnią ???
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1325
- Rejestracja: 10 cze 2007, 00:16
- Lokalizacja: o/Bełchatowa
HA czy HB oznaczają iż pasy w wersji A czy B są wzmocnione, A oraz B to oznaczenia profili pasów, profile różnią się wymiarami, materiał poniżej powinien nieco rozjaśnić temat:
http://www.semex.pl/oyska-smary-pasy-kl ... sy-klinowe
http://www.stomilsanok.com.pl/upload_mo ... 012_pl.pdf
http://www.semex.pl/oyska-smary-pasy-kl ... sy-klinowe
http://www.stomilsanok.com.pl/upload_mo ... 012_pl.pdf
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 11916
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Popularne paski normalnoprofilowe w wersji:
- kordowej,
- tkaninowo- kordowej,
oto niektóre ich oznaczenia:
- normalne: Z, A, B, 20, C, 25, D, E - napisy na tych paskach są koloru zielonego
Pas standard
- ich odpowiedniki w wersji wzmocnionej: HZ, HA, HB, H20, HC, H25, HD, HE - napisy na nich są koloru żółtego
Pas wzmocniony
- analogiczne paski w wersji super: Z SUPER, A SUPER, B SUPER itd. - napisy na tych paskach są koloru czerwonego
Pas super
Paski o profilu Z, HZ, Z SUPER posiadają szerokość - 10mm.
Paski o profilu A, HA, A SUPER posiadają szerokość - 13mm.
Paski o profilu B, HB, B SUPER posiadają szerokość - 17mm.
Dla wymienionych grup, długość pasa podaje się po długości skutecznej
( mniejszej od długości zewnętrznej ).
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 350
- Rejestracja: 22 sie 2011, 21:26
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Podłączę się pod temat, bo pytanie pasuje.
Mam koło pasowe na silniku na pasek A, a na odbiorniku na pasek B. Czy można użyć paska A w obu kołach, jeśli pasek nie będzie tarł o dno rowka?
Pytanie z sąsiedniej beczki. Mam na silniku wałek 24mm, a idealne koło pasowe na wałek 25mm, ewentualnie drugie, też by wystarczyło, ale na wałek 30mm. Czy tuleję redukcyjną można (szczególnie w przypadku tego cieńszego) zwinąć z blachy?
Mam koło pasowe na silniku na pasek A, a na odbiorniku na pasek B. Czy można użyć paska A w obu kołach, jeśli pasek nie będzie tarł o dno rowka?
Pytanie z sąsiedniej beczki. Mam na silniku wałek 24mm, a idealne koło pasowe na wałek 25mm, ewentualnie drugie, też by wystarczyło, ale na wałek 30mm. Czy tuleję redukcyjną można (szczególnie w przypadku tego cieńszego) zwinąć z blachy?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 11916
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Możesz, jeśli nie będzie tarł o dno rowka, pasek pracuje ciernie bokami, i nie musi być "na wierzchu", zresztą podobnie działają paski w wariatorachc64club pisze:Czy można użyć paska A w obu kołach, jeśli pasek nie będzie tarł o dno rowka?


zawsze możesz spróbować, nic to nie zepsuje, ale w razie gdyby jednak biło, radziłbym roztoczyć do np ø28mm lub więcej, i wstawić tulejkę z kołnierzem do mocowania w kole śrubkami, nitami..c64club pisze:Czy tuleję redukcyjną można (szczególnie w przypadku tego cieńszego) zwinąć z blachy?
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 350
- Rejestracja: 22 sie 2011, 21:26
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wiem jak to z wariatorami i że pasek dziala bokiem. Ale nie mogę się dokopac do tego, czy oba rozmiary mają ten sam kąt rowka. A jakoś mnie zaćmiło, żeby to po prostu policzyć
Gdybym miał oba koła robić nowe, pewnie już bym poszedł w pasy o zwężonym profilu - takie, jak obecnie są zalecane (rozmiary "stare" są produkowane jako części zamienne i niepolecane w nowych konstrukcjach). No, ale mam co mam.
Może się uda bezpośredni napęd, bo obroty silnika są odpowiednie. I nie będę się w ogóle musiał z pasami bawić.

Gdybym miał oba koła robić nowe, pewnie już bym poszedł w pasy o zwężonym profilu - takie, jak obecnie są zalecane (rozmiary "stare" są produkowane jako części zamienne i niepolecane w nowych konstrukcjach). No, ale mam co mam.
Może się uda bezpośredni napęd, bo obroty silnika są odpowiednie. I nie będę się w ogóle musiał z pasami bawić.
Usługi ślusarskie, spawanie (MAG, TIG) Katowice.