Czym różni się silnik biopolarny od unipolarnego ??
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 maja 2005, 15:01
- Lokalizacja: Polska
Czym różni się silnik biopolarny od unipolarnego ??
WITAM
Mam do was ta pytanie: Czym różni się silnik biopolarny od unipolarnego ??
Mam do was ta pytanie: Czym różni się silnik biopolarny od unipolarnego ??
Ostatnio zmieniony 19 sty 2012, 12:04 przez jakubs13, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
Re: Czym różni się silnik biopolarny od unipolarnego ??
unipolarnyjakubs13 pisze:WITAM
Mam do was ta pytanie: Czym różni się silnik biopolarny od unipolarnego ??

bipolarny

zawsze unipolarny można podłączyć... tak jak bipolarny
wiele na ten temat: http://www.cs.uiowa.edu/~jones/step/types.html
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
hej dango...dango pisze:markcomp77, hej
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Unipolarne lepiej wtedy i tylko wtedy, kiedy już masz driver do silnika unipolarnego albo próbujesz sklecić jakiś własny niedrogi driverek
Silnik bipolarny wykorzystuje całe uzwojenie i w związku z tym jest sprawniejszy / mocniejszy przy tych samych gabarytach i cenie.
Silnik bipolarny jest trudniej wysterować (wymaga 2 mostków H), ale współczesne kontrolery, nawet zintegrowane, radzą sobie z tym problemem. Przy stosowaniu tranzystorów dyskretnych, wymaga ich 2x więcej.
Obecnie nie widzę powodu, aby w ogóle rozważać silnik unipolarny w poważnych zastosowaniach.

Silnik bipolarny jest trudniej wysterować (wymaga 2 mostków H), ale współczesne kontrolery, nawet zintegrowane, radzą sobie z tym problemem. Przy stosowaniu tranzystorów dyskretnych, wymaga ich 2x więcej.
Obecnie nie widzę powodu, aby w ogóle rozważać silnik unipolarny w poważnych zastosowaniach.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Niby tak, ale dajesz 4 układy IR2101 i 8 tranzystorów i masz sterowanie bipolarne. Można użyć N-MOSFETów na dole i P-MOSFETów na górze i sterować za pomocą mikrokontrolera i jakichś prostych tranzystorków npn/pnp do wysterowania bramek. Jest też bardzo sprytny kontrolerek A3986, który ma sterowanie mikrokrokowe (do 1/16) i bezpośrednio do niego przypina się 8 mosfetów do 50V (prąd taki, jak MOSFET udźwignie).
Gorzej, jak się chce sterować z mikrokontrolera i używać wyłącznie mosfetów N - wtedy trzeba jakiś sensowny driver mostka H zdobyć, a jakoś nie widzę chwilowo nic sensownego w przystępnej cenie. Zna ktoś? Chodzi o driver mostka H (lub sterownik silnika DC) z wyjściami na sterowanie 4 MOSFETami i najlepiej z własnym PWMem (ale to już opcjonalne).
Gorzej, jak się chce sterować z mikrokontrolera i używać wyłącznie mosfetów N - wtedy trzeba jakiś sensowny driver mostka H zdobyć, a jakoś nie widzę chwilowo nic sensownego w przystępnej cenie. Zna ktoś? Chodzi o driver mostka H (lub sterownik silnika DC) z wyjściami na sterowanie 4 MOSFETami i najlepiej z własnym PWMem (ale to już opcjonalne).