Chromowanie lag amortyzatora rowerowego.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
cube000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 197
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:31
Lokalizacja: okolice wwa

Chromowanie lag amortyzatora rowerowego.

#1

Post napisał: cube000 » 15 lip 2013, 10:45

Hej.
Wkrótce czeka mnie czyszczenie i ogólny serwis amortyzatora do roweru. Pomyślałem że skoro i tak będzie rozebrany to może dało by się pochromować górne lagi.
Niestety, rower muszę trzymać na balkonie, nawet w zimę, nad ruchliwą ulicą. Unosząca się słona mgiełka doprowadziła do bardzo złego stanu owe górne lagi. Wykwitła na nich rdza, w ilości dość sporej. Nie jest to rdza, która schodzi po przetarciu olejkami czy CIFami, bo sprawa ma już 2-3 lata. Lagi są stalowe i pokryte czarną anodą. Coś jak na zdjęciu poniżej, zdjęcie nie moje:
Obrazek
Mowa o elemencie najbardziej po lewej. Sprawa wydawała by się banalna jeśli lagi można by było wymontować z korony. Niestety są tam zamocowane na stałe. Lakier na koronie jest w stanie "ujdzie", więc najchętniej bym jej nie ruszał. I tu pytanie.
Czy są jakieś preparaty, którymi mógłbym pokryć koronę, tak aby wytrzymała kąpiele przygotowujące do chromowania i samo chromowanie w stanie niezmienionym? Może warstwa parafiny? Siedzę w domu ze złamaną nogą i nie jestem w stanie pojechać do okolicznych zakładów i porozmawiać. Natomiast rozłożyć amortyzator, wyszlifować oraz właśnie pokryć jakąś warstwą zabezpieczającą koronę mógłbym zrobić.



Tagi:

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#2

Post napisał: ursus_arctos » 15 lip 2013, 11:24

A co to za amortyzator ze stalowymi goleniami? Bo mnie to pachnie czymś tak lichym, że nie warto tego chromować.


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1182
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#3

Post napisał: mike217 » 15 lip 2013, 12:16

Sprawa wątpliwa, po chromowaniu wymiary pouciekają to raz, dwa tylko chromowanie techniczne by wchodziło w grę i szlif tego potem. Korona nie przeżyje tych kąpieli w stanie jaki masz na myśli :wink: Skoro jest to oksydowane to doczyść te rdze mechanicznie i tyle. Na zimę polecam pokryć warstwą jakiegokolwiek smaru i tyle.


Autor tematu
cube000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 197
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:31
Lokalizacja: okolice wwa

#4

Post napisał: cube000 » 15 lip 2013, 12:17

SR Duro 100mm. Zrobił już ze mną parę dzięsiątek tys. Nie chciał bym go już zmieniać, bo powoli szykuję się do zmiany całego roweru, więc inwestycje ograniczam do części zużytych/zepsutych, a ten amortyzator się nadal dobrze trzyma. Także nawet jeśli chromowanie by wyszło 100-150pln to nadal bardziej mi pasuje niż kupno nowego za 350-550.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”