chrom techniczny

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
degustator
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2008, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

chrom techniczny

#1

Post napisał: degustator » 09 lis 2011, 10:14

Chcę pochromować tuleje wielowpustową od chińczyka ZX7016, poniewaz jest bardzo duży luz. Z pomiaru suwmiarką wyszło mi, że mogę położyc warstwę 0,1mm. Czy takie położenie chromu technicznego jest możliwe i czy ma sens w tym przypadku. załączam foto tej tulejki.
Załączniki
IMG_1008.jpg
IMG_1008.jpg (38.13 KiB) Przejrzano 2401 razy



Tagi:


filklone
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 48
Rejestracja: 22 cze 2010, 17:53
Lokalizacja: polska
Kontakt:

#2

Post napisał: filklone » 09 lis 2011, 13:28

Jeśli dotyczy to powierzchni zewnętrznej można ją chromować.
Należy galwanizować chrom z naddatkiem, który potem jest szlifowany w celu uzyskania odpowiedniego pasowania z detalem współpracyjącym.


ciechan222
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 48
Rejestracja: 28 sie 2009, 21:27
Lokalizacja: lubelskie / Puławy

#3

Post napisał: ciechan222 » 09 lis 2011, 22:36

ma sens, pochromowane będzie duuuużo trwalsze niż oryginał, żeby nie powiedzieć nieśmiertelne ;)

ale...
szlifować powinieneś przed chromem (wystarczy tylko zabielić, żeby chrom lepiej chwytał), głębokość szlifu taka by wyrównać całą powierzchnię

teraz chromujesz z naddatkiem pod szlif

i teraz znowu szlifujesz na wymiar jaki jest dla Ciebie najlepszy


wszystko jest do zrobienia...


dużo tego masz?
wykonuję:
- srebrzenie
- niklowanie
- cynkowanie
- kadmowanie
- miedziowanie
- fosforanowanie
- oksydowanie
- chromowanie techniczne i dekoracyjne
- anodowanie aluminium (w tym barwne i twarde)


ali23
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 70
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:35
Lokalizacja: racibórz

#4

Post napisał: ali23 » 10 lis 2011, 10:28

jeśli mogę spytać to kto dysponuje szlifierką do wielowypustów wewnętrznych, po fotce na górze mogę stwierdzić że średnica to fi 25 na długości minimum 50mm bo nie wiem czym poprawisz ten wielowypust po chromowaniu...

jeśli faktycznie ma 0,1mm luzu to składaj i baw się dobrze, jeśli jest dużo więcej to zrób nową tulejkę albo komuś zleć inaczej to nie przejdzie...


zdzicho
Posty w temacie: 2

#5

Post napisał: zdzicho » 10 lis 2011, 23:03

Wg mojej wiedzy,to położenie chromu wewnątrz wielowypustu ,to nie ta sama bajka co na zewnątrz.Tu trzeba dobrego wyjadacza galwanizera , a i tak efekt końcowy może nie spełniać oczekiwań.


ciechan222
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 48
Rejestracja: 28 sie 2009, 21:27
Lokalizacja: lubelskie / Puławy

#6

Post napisał: ciechan222 » 11 lis 2011, 10:53

wewnątrz też się da pochromować ale raczej unika się tego typu prac ze względu na skomplikowanie i konieczność dorabiania specjalnego oprzyrządowania (trzeba dać anodkę wewnątrz).

no i później szlifierza szlag może trafić przy robocie.
wykonuję:
- srebrzenie
- niklowanie
- cynkowanie
- kadmowanie
- miedziowanie
- fosforanowanie
- oksydowanie
- chromowanie techniczne i dekoracyjne
- anodowanie aluminium (w tym barwne i twarde)


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1589
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#7

Post napisał: upadły_mnich » 11 lis 2011, 10:57

jeśli ma być wewnątrz to potrzebny jest dedykowany przyrząd-elektroda. Gdzieś mam rysunki przyrządu do chromowania wewnętrznego gwintowanej lufy działka. Zasada ta sama. Bez przyrządu technologicznego cienko to widzę.
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej


ali23
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 70
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:35
Lokalizacja: racibórz

#8

Post napisał: ali23 » 11 lis 2011, 18:06

mogę się mylić ale cała filozofia leży w wycentrowaniu elektrody w osi otworu na długości gdzie ma być warstwa...??


Borsi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 351
Rejestracja: 11 sty 2009, 21:09
Lokalizacja: lublin

#9

Post napisał: Borsi » 11 lis 2011, 18:18

jeżeli jest tuleja to jest i wałek to może pochromować wałek jeśli możesz tak czy siak skasujesz luz

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5597
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#10

Post napisał: adam Fx » 11 lis 2011, 19:05

degustator, chyba zgubił link do swojego tematu bo na chwile obecna to nie wiemy o jaki luz chodzi ja nawet nie wiem jaki luz ma "Zośka na wielowypuście ...... a czym właściwie skutkuje taki luz? bo puki co śladów zużycia u mnie nie widać
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”