Nabyłem sobie trzy sterowniki oparte na TB6600.
Dokładnie takie: http://www.hotmcu.com/tb6600-1-axis-ste ... cPath=7_30
Wszystkie wejścia są poprzez transoptory ale szczegóły to sobie można poczytać na jego stronie. Poza tym to żadna rewelacja. Rewelacją jest natomiast fakt, że transoptory są dobre i działają jak należy a z tego co czytałem to w niebieskich, chińskich 3-osiówkach to jest problem. To działają bez problemu.
Podłączyłem zasilanie 23V - z różnych względów tylko tyle. Na szybko zlutowałem mostek z kondensatorami 2x10000uF.
Podłączyłem jakiś stary silnik MINEBEA 1.8A i od pierwszego razu na 1/8 kroku rozpędziłem go do 33 obr/s. Udało się ale tylko na bardzo małym prądzie. Lekki chwycenie za ośkę zatrzymało silnik.
Potem podłączyłem silnik 1.9NM od kolegi markcomp77 zwierając uzwojenia tak aby mieć wersję bipolarną, równoległą. Tutaj rozkręciłem maks. na 15 obr/s. Może da się więcej ale miałem tylko 23V. Tu jednak zatrzymanie silnika nie było już takie łatwe. Na filmiku widać, że łatwe ale później odpaliłem wszystko od nowa i już nie mogłem ręką go zatrzymać. Nie wiem dlaczego zza pierwszym razem dało się a za drugim nie. Być może ustawiłem większy prąd - nie pamiętam.
Chciałem jeszcze podłączyć inne silniczki ale doba się skończyła

Wszystkie silniki chodziły bez obciążenia.
Żeby doprowadzić silniki do tych prędkości musiałem zwiększać częstotliwość stopniowo po woli, np co 100Hz od 1kHz do 48kHz. Aha, 19NM pędziłem na 1/16 kroku.
Sterownik nie grzał się za bardzo. Po kilkudziesięciu minutach pracy w różnych trybach z dużym silnikiem radiator miał ok 45 stopni. Może mniej.
Nie mam porównania z innymi sterownikami ani silnikami ani też doświadczenia więc nie bardzo wiem jak to powinno pracować ale wydaje mi się, że jest nieźle.
Jest jedna rzecz, która mnie dziwi a mianowicie rozpędzając oba silniki poprzez zwiększanie częstotliwości ewidentnie istnieje potrzeba zmiana ograniczenia prądu.
Przy małej prędkości powinien być spory, potem trzeba zmniejszać i później przy dużej prędkości zwiększać. Inaczej słychać jak silnik zaczyna rzęzić i aż w końcu zatrzymuje się. To jest normalne?
I jeszcze jedno. Wydaje mi się, że sterowniki są idiotoodporne bo ich nie zepsułem

Nagrałem filmik telefonem [youtube][/youtube]
W sumie to nic ciekawego tam nie ma ale co filmik to filmik

[ Dodano: 2013-08-29, 22:11 ]
Jak macie jeszcze jakieś propozycje co sprawdzić to śmiało.