Budowa kompresora
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 gru 2013, 14:08
- Lokalizacja: Sanok
Budowa kompresora
Witam, planuję zrobić sobię kompresor do malowania, klucza pneumatycznego, pompowania kół itp. Niektórzy z Was powiedzą, że lepiej kupić, ale taki kompresor żeby dało się nim coś pomalować i nie starcić przy tym nerwów musi być odpowiedniej wielkości, a te już niestety trochę kosztują, więc pomyślałem, że zrobienie wyszłoby taniej. Na chwilę obecną mam sprężarkę HS-11 lecz jest ona jedno tłokowa i nie jest jakoś super wydajna, więc zastosowałbym dwie lub jedną dwutłokową z jakiegoś samochodu ciężarowego. Narazie co wyszukałem to sprężarka HS-31.Zbiornik chciałbym zastosować z LPG. Najbardziej mi zależy, abyście mi podpowiedzili jak duży zbiornik musi być i jaką wydajność musi mieć sprężarka, żeby dało się nią swobodnie malować np. elementy karoseri? Jeżeli ktoś z Was coś podobnego budował to proszę o wskazówki porady itp.
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5597
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
żeby się to tak nie skończyło
( do malowania elementu styka 50L i do klucz udarowego też)
[ Dodano: 2015-01-12, 19:40 ]
a oczywiście ważne jest by sprężarka nadążyła to 50L uzupełnić
( do malowania elementu styka 50L i do klucz udarowego też)
[ Dodano: 2015-01-12, 19:40 ]
a oczywiście ważne jest by sprężarka nadążyła to 50L uzupełnić
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 gru 2013, 14:08
- Lokalizacja: Sanok
W internecie jest bardzo dużo tematów o kompresorach robionych z silnika 126p i po przemyśleniu sprawy w tym kierunku będę podążał, cała filozofia w przerobieniu silnika to zamienienie orginalnej głowicy 126p grubą blachą i wstawieniu w nią zaworków od spreżarki Ursus. Wydajność takiej sprężarki jest już konkretna.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... 3-prz-0113
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... 3-prz-0113
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tu jest długi temat na forum o wykorzystaniu silnika PF126 jako sprężarka:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic807543-0.html
Osobiście gdybym miał tak robić, to bym wybrał silnik od dużego fiata lub podobny.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic807543-0.html
Osobiście gdybym miał tak robić, to bym wybrał silnik od dużego fiata lub podobny.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 205
- Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
- Lokalizacja: Stargard
Ja się przymierzam do kupna tej pompy:
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-c ... 45093.html
Miałem w wakacje kupić żeby skończyć swoją samoróbkę ale wyprzedał importer wszystkie (szły jak świeże bułeczki) i dopiero kilka dni temu zauważyłem, że znowu są. W międzyczasie zająłem się innym sprawami i sprężarka czeka.
Chińszczyzna ale wygląda na solidną i jest gwarancja 2 lata a za takie pieniądze warto spróbować.
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-c ... 45093.html
Miałem w wakacje kupić żeby skończyć swoją samoróbkę ale wyprzedał importer wszystkie (szły jak świeże bułeczki) i dopiero kilka dni temu zauważyłem, że znowu są. W międzyczasie zająłem się innym sprawami i sprężarka czeka.
Chińszczyzna ale wygląda na solidną i jest gwarancja 2 lata a za takie pieniądze warto spróbować.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 gru 2013, 14:08
- Lokalizacja: Sanok
Nie, ja się raczej w chińszczyznę nie pcham, jak zrobię kompresor z takiego silnika to bedę go miał do starości
a jak kupię takie coś, to przy częstym i długotrwałym używaniu szlag trafi.
I z tą wydajnością to bym przez dwa podzielił.
Chciałem zastosować zbiornik z LPG, a najlpepiej dwa tylko problem jest taki, że ma on jedno wyjście a kompresor musi mieć 2-3 i zastanawiam się czy jak bym dał taki zbiornik fachowemu spawaczowi, żeby mi dorobił otwory, i dospawał mufy to czy to będzie bezpieczne i nie osłabie tym zbiornika?
Trochę z innej beczki, natrafiła mi się sprężarka z klimatyzatora bodajże Bristol, i chciałem z niej zrobić mały kompresorek (zanim zaczne duży) taki do pompowania kół, przedmuchać coś w domu. Tylko niewiem jaki zbiornik wykorzystać, żeby mi nie wyleciała w kosmos. Narazie co mi przychodzi do głowy to butla z gazu 11kg (domowa), zbiornik pneumatyczny z ciężarówki, są też na Allegro zbiorniki po kompresorach, ale gość troszkę pieprzy bo najpierw przez telefon gadał mi, że te po 59zł są nowe (sprężarki i silniki zostały uszkodzone podczas transportu), a jak zapytałem, jak wyglądają w środku to mi powiedział, że mają delikatne naloty rdzy, bo jak przecierz sprężarka pracuje to wytwarza się woda i z tego się ten nalot tworzy, trochę się pomylił w zeznaniach i powiem szczerze, że zastanawiam się nad tymi zbiornikami bo niewiadomo co przyjdzie, a nadawały by się idealnie na mały kompresor.
Link do zbiorników:
http://allegro.pl/narzedzia-sprezarki-1 ... m-2-o-0113
Zdjęcie mojej sprężarki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/578 ... 6acc7.html
Z góry dziękuję, pozdrawiam.

I z tą wydajnością to bym przez dwa podzielił.
Chciałem zastosować zbiornik z LPG, a najlpepiej dwa tylko problem jest taki, że ma on jedno wyjście a kompresor musi mieć 2-3 i zastanawiam się czy jak bym dał taki zbiornik fachowemu spawaczowi, żeby mi dorobił otwory, i dospawał mufy to czy to będzie bezpieczne i nie osłabie tym zbiornika?
Trochę z innej beczki, natrafiła mi się sprężarka z klimatyzatora bodajże Bristol, i chciałem z niej zrobić mały kompresorek (zanim zaczne duży) taki do pompowania kół, przedmuchać coś w domu. Tylko niewiem jaki zbiornik wykorzystać, żeby mi nie wyleciała w kosmos. Narazie co mi przychodzi do głowy to butla z gazu 11kg (domowa), zbiornik pneumatyczny z ciężarówki, są też na Allegro zbiorniki po kompresorach, ale gość troszkę pieprzy bo najpierw przez telefon gadał mi, że te po 59zł są nowe (sprężarki i silniki zostały uszkodzone podczas transportu), a jak zapytałem, jak wyglądają w środku to mi powiedział, że mają delikatne naloty rdzy, bo jak przecierz sprężarka pracuje to wytwarza się woda i z tego się ten nalot tworzy, trochę się pomylił w zeznaniach i powiem szczerze, że zastanawiam się nad tymi zbiornikami bo niewiadomo co przyjdzie, a nadawały by się idealnie na mały kompresor.
Link do zbiorników:
http://allegro.pl/narzedzia-sprezarki-1 ... m-2-o-0113
Zdjęcie mojej sprężarki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/578 ... 6acc7.html
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 205
- Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
- Lokalizacja: Stargard
To wydajność na ssaniu więc optymistycznie można przyjąć x0,7.KonradW50 pisze:I z tą wydajnością to bym przez dwa podzielił.
Ja tak zrobiłem, imho zbiornik LPG jest na tyle gruby, że bez obaw można spawać o ile robi się to z głową.KonradW50 pisze:jak bym dał taki zbiornik fachowemu spawaczowi, żeby mi dorobił otwory, i dospawał mufy to czy to będzie bezpieczne i nie osłabie tym zbiornika?
Butla od gazu ok, jeszcze butla po gaśnicy by podeszła (na złomie za kilka zł do kupienia) ale jak faktycznie możesz kupić oryginalny zbiornik to bierz i nie myśl. Odpada spawanie króćców, kółek itp. nawet jak mają nalot a nie głębokie wżery to nie ma co się przejmować a skoro są nowe to wżerów nie powinny mieć.KonradW50 pisze:Narazie co mi przychodzi do głowy to butla z gazu 11kg (domowa), zbiornik pneumatyczny z ciężarówki, są też na Allegro zbiorniki po kompresorach, ale gość troszkę pieprzy bo najpierw przez telefon gadał mi, że te po 59zł są nowe
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
Realne wydajności kompresorów z all tych lśniących nówek to mniej niż 50% , przykład?
Kupiłem sąsiadowi takie cudo z mego konta na all http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-2 ... 96262.html ... byłem jakiś czas temu , napędzał tym szlifierkę prostą o zapotrzebowaniu 120L/min i co , szybko ciśnienie na butli spadało i stabilizowało się na 3atm czyli beznadzieja, kompresor nadaje się do przedmuchiwania i pompowania piłek .
Jak bym kupował nową samą pompę to lepiej wybierać 2garową V-kę z większymi tłokami niż 3kę z mniejszymi , prozaiczny powód , mniej rzeczy do zepsucia
.
Temat z kompresorem od malucha wałkowałem na pamięć dla wyżej wymienionego sąsiada , przeczytałem wszystkie opisy z forów i niestety to kiepski pomysł tylko z jednej przyczyny , tłoki w maluchu chodzą razem i dają tak masakryczne obciążenie ze przy silniku 4kw pulsuje ludziom światło w pomieszczeniu z kompresorem , duży fiat też się średnio nadaje bo tam tłoki parami chodzą , jak szukać to coś z 3ma cylindrami , lub 2garówkę w specyfikacji gdzie jeden tłok jest na górze a drugi w tym czasie na dole . Kolego konrad jak masz hs11 to daj silnik z podwójnym kołem pasowym ,pompy 2szt na końcach - tak ma zrobione znajomy lakiernik , maluje osobówki i busy od 10ciu lat , maluje codziennie i zarobkowo , bardzo chwali te rozwiązanie , co raz tylko dokupuje sobie głowice ale on maluje ok 50aut rocznie to musi mu padać , butla minimum to 100l i jak któryś kolega doradził lepiej brać już z kompresora ori niż z lpg a na koniec dodam - Kup kompresor z PRL-u do remontu , zrób remont to i dla wnuków starczy
PS ta pompa z klimy to miałem coś podobne z lodówki , trzeba rozciąć w połowie i wyprowadzić "na dwór" przewód zasysający powietrze , bo one pompują olej , jak wszystko wypompują to się zacierają , gdzieś mam taki tłok z lodówkowego "silnika" , jak zrobię zdjęcie bedziecie wiedzieli dlaczego nie robi się sprężarek z agregatów
Kupiłem sąsiadowi takie cudo z mego konta na all http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-2 ... 96262.html ... byłem jakiś czas temu , napędzał tym szlifierkę prostą o zapotrzebowaniu 120L/min i co , szybko ciśnienie na butli spadało i stabilizowało się na 3atm czyli beznadzieja, kompresor nadaje się do przedmuchiwania i pompowania piłek .
Jak bym kupował nową samą pompę to lepiej wybierać 2garową V-kę z większymi tłokami niż 3kę z mniejszymi , prozaiczny powód , mniej rzeczy do zepsucia

Temat z kompresorem od malucha wałkowałem na pamięć dla wyżej wymienionego sąsiada , przeczytałem wszystkie opisy z forów i niestety to kiepski pomysł tylko z jednej przyczyny , tłoki w maluchu chodzą razem i dają tak masakryczne obciążenie ze przy silniku 4kw pulsuje ludziom światło w pomieszczeniu z kompresorem , duży fiat też się średnio nadaje bo tam tłoki parami chodzą , jak szukać to coś z 3ma cylindrami , lub 2garówkę w specyfikacji gdzie jeden tłok jest na górze a drugi w tym czasie na dole . Kolego konrad jak masz hs11 to daj silnik z podwójnym kołem pasowym ,pompy 2szt na końcach - tak ma zrobione znajomy lakiernik , maluje osobówki i busy od 10ciu lat , maluje codziennie i zarobkowo , bardzo chwali te rozwiązanie , co raz tylko dokupuje sobie głowice ale on maluje ok 50aut rocznie to musi mu padać , butla minimum to 100l i jak któryś kolega doradził lepiej brać już z kompresora ori niż z lpg a na koniec dodam - Kup kompresor z PRL-u do remontu , zrób remont to i dla wnuków starczy
PS ta pompa z klimy to miałem coś podobne z lodówki , trzeba rozciąć w połowie i wyprowadzić "na dwór" przewód zasysający powietrze , bo one pompują olej , jak wszystko wypompują to się zacierają , gdzieś mam taki tłok z lodówkowego "silnika" , jak zrobię zdjęcie bedziecie wiedzieli dlaczego nie robi się sprężarek z agregatów

perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam