Witajcie,
Koledzy spawacze doświadczeni w budowie bram i ogrodzeń, mam do was pytanie. Ostatnio znajomy spawał sobie wrota do dużego garażu. Pojedyńcze skrzydło miało 2,3m szerokości i 3m wysokości. Skrzydło było tak zbudowane, że składało się z ramki z kątownika 50x50x5, dla wzmocnienia przekątne ramki były wykonane z płaskownika 50x5 które krzyżowały się na środku bramy. Wypełnieniem środka miała być blacha trapezowa. Był to klasyczna brama na 2 zawiasach. Niestety znajomy sporo nagimnastykował się z tym, ponieważ kątownik okazał się wiotki i całe skrzydło "ósemkowało" - wyginało się jak śmigło.
Teraz ja mam podobne zadanie, potrzebuje wrota tyle że moje będą przesuwne. Nad progiem będzie płaskownik "na sztorc" po którym będą jeździły 2 rolki, na dole jakiś płaskownik w szynie prowadzącej by drzwi nie odchylić i nie przesmyknąć się dołem.
Moje wrota są w tym samym ciągu budynków co znajomego, więc fajnie było by, gdyby miały zachowany ten sam styl, tj, rama z kątownika i krzyże z płaskownika na środku, tylko obawiam się, że mogę mieć podobne problemy jak on. Moje skrzydło było by jednak mniejsze (1,2m szerokie wysokie 2,7m) i lepiej prowadzone, bo miało by podparcie na rolkach w górnych rogach, oraz na dole na rogach też był by jakiś płaskownik prowadzący dół wrót.
Może jednak olać estetykę i zrobić ramę z profilu 50x50x3 obłożoną z wierzchu trapezem i koniec?
Jakie rozwiązanie będzie lepsze? Profil czy kątownik?
Jeśli kątownik, to czy ramę zaspawać szczelnie? czy na dole zrobić otwory do wentylacji/wypływu ewentualnej skroplonej wody.
Jak zabezpieczyć wnętrze profilu? nie zabezpieczać/ wlać rozcieńczoną farbę i pokręcić bramą? a może wstrzyknąc trochę oleju silnikowego przed zaspawaniem profilu?
Czy może jednak nie stosować domowych sposobów tylko dać do cynkowania? ( wtedy oczywiście otwory technologiczne) Orientujecie się, ile by kosztowało takie cynkowanie?
Jakbyście mieli też pomysł jak uratować 'ósemkującą" bramę znajomego to też piszcie.
Brama garażowa
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 518
- Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
- Lokalizacja: Warszawa Remb.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11916
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
no i nie dziwota, równie dobrze rozpórki mógł zrobić z gumki recepturkiDuszczyk_K pisze:Niestety znajomy sporo nagimnastykował się z tym, ponieważ kątownik okazał się wiotki i całe skrzydło "ósemkowało" - wyginało się jak śmigło.
Gdybym to ja miał robić top skrzydło to ramka byłaby z profilu zamkniętego a podobnie jak rozpórki...
poogladaj sobie jak wygląda konstrukcja bramy przesuwnej, i wyciągnij wnioski...eraz ja mam podobne zadanie, potrzebuje wrota tyle że moje będą przesuwne. Nad progiem będzie płaskownik "na sztorc" po którym będą jeździły 2 rolki, na dole jakiś płaskownik w szynie prowadzącej by drzwi nie odchylić i nie przesmyknąć się dołem.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
- Lokalizacja: Łódź
Do zabezpieczania profili możesz sobie kupić preparaty do zabezpieczenia profili zamkniętych w motoryzacji, np Tectyl ML lub coś podobnego jak już tak bardzo chcesz. Co do wrót to gdybym ja miał robić przesówne i było by do czego mocować (porządne betonowe nadproże) to zrobił bym je wiszące bez niepotrzebnego progu o który kiedyś Ty lub kto inny sie potknie i klawiature postrada.
Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...