Witam
Kupiłem niedawno tokarkę 1A616 w stanie dobrym jak na swój wiek. I wszystko byłoby super ale ktoś kiedyś robił w niej jakieś naprawy i zostawił po sobie pamiątkę. A mianowicie śrube M10 we wrzecienniku. Pech chciał ze akurat wczoraj śruba ta postanowiła zaprzyjaźnić się z zebatkami co poskutkowało wybiciem zębów w 3 zębatkach odpowiadających za przeniesienie napędu z wrzeciona na gitarę.
Na szczęscie zębatka na wrzecionie nie ejst uszkodzona więc maszyna pracuje bez posuwów co jest trochę uciążliwe.
Czy wie ktoś może czy da się dostać gdzieś częsci (koła zębate) do takiej maszyny czy trzeba dorabiać wszystko?
Czy przy wyjmowaniu wrzeciona trzeba uważać na coś konkretnego? Czy są jakieś zagwozdki? Schemat wygląda stosunkowo prosto więc wydaje mi się ze dam rade rozebrać sam i złożyć wrzeciono na nowo.
Czy zna ktoś jakaś dobrą firmę która wyrobi mi albo naprawi uszkodzone koła zębate?
Pozdrawiam
Awaria posuwów w rosyjskiej tokarce 1A616, Prośba o pomoc
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 lis 2010, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
W google łatwo znaleźc firmy które dorobią koła zębate ( nie zębatki ) według rysunku lub według starego koła, a nawet są firmy które mają swoje zbiory dokumentacji i tylko wystarczy powiedziec które koło w jakiej maszynie- szukaj firm wykonujących remonty obrabiarek.
A mnie nurtuje określenie "w dobrym stanie jak na swój wiek " - w najlepszym wypadku to nic nie znaczy a zwykle określa " przecierz może byc gorzej "
A mnie nurtuje określenie "w dobrym stanie jak na swój wiek " - w najlepszym wypadku to nic nie znaczy a zwykle określa " przecierz może byc gorzej "