Autodesk Fusion 360 - kącik porad
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 lis 2016, 10:32
- Lokalizacja: Jablonka
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Wie ktoś czy jest gdzieś post procesor na mazak sqt np. 250ms. ze sterowaniem 640t. Interesuje mnie tylko frezowanie na tokarce. Do nowszych Mazaków są post procesory na stronie Autodesk ale nie umie je przerobić. Wiem jak powinien wyglądać program.
Dziekuje i pozdrawiam
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 96
- Posty: 16260
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Witam.
Pytanie do bawiących się " elektrycznym" Fusionem - nie da się czy nie umiem zmienić kolor linii ?

Pytanie do bawiących się " elektrycznym" Fusionem - nie da się czy nie umiem zmienić kolor linii ?

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1618
- Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
- Lokalizacja: Swarzędz
- Kontakt:
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Wątek wygląda na martwy, ale może...
Podstawy podstaw....
Jak sprawić, aby szkic obracał, przesuwał się z razem z bryła lub komponentem.
Robert
Podstawy podstaw....
Jak sprawić, aby szkic obracał, przesuwał się z razem z bryła lub komponentem.
Robert
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3766
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Sprawdź to:
ChatGPT pisze: Aby szkic obracał i przesuwał się razem z bryłą lub komponentem w programie Autodesk Fusion 360, musisz połączyć szkic z modelem za pomocą geometrii powiązań.
Oto kroki, które musisz podjąć, aby to zrobić:
Upewnij się, że tworzysz szkic na odpowiednim poziomie bryły lub komponentu. Na przykład, jeśli chcesz, aby szkic ruchomy był w obrębie elementu, stwórz szkic na tym właśnie elemencie.
Wykonaj szkic i zdefiniuj wszystkie wymagane kształty i wymiary.
Aby powiązać szkic z bryłą lub komponentem, musisz użyć odpowiednich narzędzi powiązań. Możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy na dany kształt lub wymiar w szkicu i wybrać opcję "Twórz powiązanie". Możesz też skorzystać z narzędzi dostępnych w zakładce "Parametry powiązane" na wstążce.
Połącz wszystkie punkty szkicu z odpowiednimi punktami bryły lub komponentu. Na przykład, jeśli masz punkty konturowe, które muszą pozostać na bryle lub komponencie, użyj narzędzia powiązania "Połącz" i połącz te punkty.
W miarę dodawania kolejnych powiązań, szkic będzie się automatycznie przemieszczał i obracał razem z bryłą lub komponentem.
Ważne jest, aby upewnić się, że wszystkie powiązania są poprawnie zdefiniowane i że nie powodują niepożądanych ruchów lub zmian w szkicu. Możesz to sprawdzić, testując różne przeniesienia, rotacje lub zmiany wymiarów bryły lub komponentu.
Pamiętaj, że ta metoda może różnić się w zależności od wersji programu Autodesk Fusion 360, więc może być konieczne dostosowanie się do konkretnej wersji, którą posiadasz.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 195
- Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
To jest "clue":
Podstawą jest tworzenie komponentów (new component) i wykonywanie szkiców w tych komponentach a nie na poziomie ogólnym.Upewnij się, że tworzysz szkic na odpowiednim poziomie bryły lub komponentu. Na przykład, jeśli chcesz, aby szkic ruchomy był w obrębie elementu, stwórz szkic na tym właśnie elemencie.
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Mam takie pytanko. Korzystam z fusion głównie do projektowania wydruków 3d. Zwykle robię to tak, że szkicuję rzut od góry np. jakiejś obudowy, po czym zakańczam szkic i używam funkcji wyciagnięcie proste by nadać wysokość ściankom, podstawie, gniazdom śrub itp. Mój problem polega na tym, że chciałbym wyciągnąć poszczególne elementy naszkicowanej powierzchni na różne wysokości. Niestety, jak wyciągnę jeden taki "wycinek" i kliknę na kolejny przylegający, to "skleją" się one w jeden. Gdy natomiast zatwierdzam tylko jeden z fragmentów, to tracę od razu resztę szkicu. Tym sposobem muszę kilkukrotnie szkicować to samo lub szkicować po jednym elemencie, podciągać a następnie na jego powierzchni tworzyć kolejny szkic gdy chcę np. utworzyć obniżenie lub otwór i tak w kółko. Jest to došć czasochłonne. Wie ktoś jak to obejść tak, żebym mógł wszystko naszkicować od razu i żeby mi ten szkic nie znikał po jednej operacji? Bardzo by mi to oszczędziło czasu.
Kto pyta, nie błądzi.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 54
- Posty: 2436
- Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Rafalgl pisze:Tym sposobem muszę kilkukrotnie szkicować to samo lub szkicować po jednym elemencie, podciągać a następnie na jego powierzchni tworzyć kolejny szkic gdy chcę np. utworzyć obniżenie lub otwór i tak w kółko. Jest to došć czasochłonne. Wie ktoś jak to obejść tak, żebym mógł wszystko naszkicować od razu i żeby mi ten szkic nie znikał po jednej operacji? Bardzo by mi to oszczędziło czasu.
Szkic nie znika, jest tylko ukrywany. Po lewej w drzewku wystarczy, że sobie ten sam szkic ponownie pokażesz i możesz wykonać kolejne operacje na nim.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 wrz 2023, 20:26
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Witam!
Jestem nowy na forum.
Próbuję stworzyć model szklanki lub kubka ale z rowkami (żłobieniami) w stylu takich jakie można znaleźć np na szklankach do whisky. O ile same stworzenie bryły kubka jest sprawą prostą, o tyle takie rówki wypustki itd to już zagwozdka. Być może ktoś mógłby podpowiedzieć jak ten temat ugryźć? Bedę wdzięczny za jakąś pomoc. Załączam zdjęcia poglądowe.


Jestem nowy na forum.
Próbuję stworzyć model szklanki lub kubka ale z rowkami (żłobieniami) w stylu takich jakie można znaleźć np na szklankach do whisky. O ile same stworzenie bryły kubka jest sprawą prostą, o tyle takie rówki wypustki itd to już zagwozdka. Być może ktoś mógłby podpowiedzieć jak ten temat ugryźć? Bedę wdzięczny za jakąś pomoc. Załączam zdjęcia poglądowe.


-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 311
- Rejestracja: 24 sty 2022, 22:52
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Tak jak kolega ci napisał szkic nie znika tylko się ukrywa, druga sprawa jaką ci pomoże/ułatwi życie jest opcja projekcji - czyli rzutowanie krawędzi kształtów na płaszczyznachRafalgl pisze: ↑01 sie 2023, 19:15Mam takie pytanko. Korzystam z fusion głównie do projektowania wydruków 3d. Zwykle robię to tak, że szkicuję rzut od góry np. jakiejś obudowy, po czym zakańczam szkic i używam funkcji wyciagnięcie proste by nadać wysokość ściankom, podstawie, gniazdom śrub itp. Mój problem polega na tym, że chciałbym wyciągnąć poszczególne elementy naszkicowanej powierzchni na różne wysokości. Niestety, jak wyciągnę jeden taki "wycinek" i kliknę na kolejny przylegający, to "skleją" się one w jeden. Gdy natomiast zatwierdzam tylko jeden z fragmentów, to tracę od razu resztę szkicu. Tym sposobem muszę kilkukrotnie szkicować to samo lub szkicować po jednym elemencie, podciągać a następnie na jego powierzchni tworzyć kolejny szkic gdy chcę np. utworzyć obniżenie lub otwór i tak w kółko. Jest to došć czasochłonne. Wie ktoś jak to obejść tak, żebym mógł wszystko naszkicować od razu i żeby mi ten szkic nie znikał po jednej operacji? Bardzo by mi to oszczędziło czasu.
Dodane 1 minuta 13 sekundy:
hunter67 pisze: ↑08 wrz 2023, 20:46Witam!
Jestem nowy na forum.
Próbuję stworzyć model szklanki lub kubka ale z rowkami (żłobieniami) w stylu takich jakie można znaleźć np na szklankach do whisky. O ile same stworzenie bryły kubka jest sprawą prostą, o tyle takie rówki wypustki itd to już zagwozdka. Być może ktoś mógłby podpowiedzieć jak ten temat ugryźć? Bedę wdzięczny za jakąś pomoc. Załączam zdjęcia poglądowe.
![]()
Bawiłeś się opcja wyciągania i startu od danego obiektu ? I jakiś czas temu dodali funkcje do grawerowania czy coś w tym stylu na kształtach nie regularnych - nie mam teraz kompa przed sobą , kiedyś robiłem różne wazonu i świeczniki w podobnych stylu i po dniu zabawy ogarnąłem to , musiałbym zobaczyć jak to robiłem , jak nie dojdziesz do tego i będę miał chwilę to usiądę i to ogarne.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 wrz 2023, 20:26
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Zapomniałem dodać, iż korzystam z Inventora 2020.Bagunio pisze: ↑08 wrz 2023, 22:53
Bawiłeś się opcja wyciągania i startu od danego obiektu ? I jakiś czas temu dodali funkcje do grawerowania czy coś w tym stylu na kształtach nie regularnych - nie mam teraz kompa przed sobą , kiedyś robiłem różne wazonu i świeczniki w podobnych stylu i po dniu zabawy ogarnąłem to , musiałbym zobaczyć jak to robiłem , jak nie dojdziesz do tego i będę miał chwilę to usiądę i to ogarne.
Jeśli jednak spojrzałbyś na sposób w jaki to robiłeś - byłbym bardzo wdzięczny.
U mnie robota kończy się na wyciągnieciu bryły przez obrót

Nie wiem czy potem tworzyć na bryle jakieś płaszczyzny, czy nowe szkice, czy pójść jakąś inną drogą..
