ABC podłączenia i ustawienia falownika LG LS iG5
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 344
- Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
- Lokalizacja: prawie wrocław
ABC podłączenia i ustawienia falownika LG LS iG5
Witam
Otrzymałem w prezencie używany falownik LG serii LS iG5 (niektórzy mają szczęście) Mam zamiar podłączyć go do swojego tuda, z racji że jest to falownik 4KW podłącze go pod pierwszy bieg silnika, bo taką moc ma silnik na I biegu. Problem w tym że poprzednio falownik pracował na jednej fazie i trzeba go przekonfigurować. I tu mam pierwszy problem bo kompletnie się na tym nie znam a "fachowcy" żądają astronomicznych cen za swoje usługi. Stąd moja prośba aby wytłumaczyć krok po kroku jak to poustawiać , nie ukrywam że niektóre pojęcia z instrukcji są mi obce. W załączniku do postu instrukcja obsługi pdf po polsku. Proszę o wyrozumiałość.
Otrzymałem w prezencie używany falownik LG serii LS iG5 (niektórzy mają szczęście) Mam zamiar podłączyć go do swojego tuda, z racji że jest to falownik 4KW podłącze go pod pierwszy bieg silnika, bo taką moc ma silnik na I biegu. Problem w tym że poprzednio falownik pracował na jednej fazie i trzeba go przekonfigurować. I tu mam pierwszy problem bo kompletnie się na tym nie znam a "fachowcy" żądają astronomicznych cen za swoje usługi. Stąd moja prośba aby wytłumaczyć krok po kroku jak to poustawiać , nie ukrywam że niektóre pojęcia z instrukcji są mi obce. W załączniku do postu instrukcja obsługi pdf po polsku. Proszę o wyrozumiałość.
- Załączniki
-
- Falowniki LS iG5 instrukcja pl.pdf
- instrukcja
- (466.41 KiB) Pobrany 381 razy
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 kwie 2012, 17:18
- Lokalizacja: gdzieś koło Żywca
na początek zaopatrz się w pampersy (jak coś huknie to mogą być na wymianę )
teraz na poważnie -
Przed programowaniem falownika i uruchomieniem silnika zresetuj ustawienia falownika do
ustawień fabrycznych (par. FU2-93)
to jest cytat z manuala - zrób to. Manual musisz poznać. Czy Ci to odpowiada czy nie. Czytaj i czytaj.
A najlepiej skontaktuj się z jakimś kumplem, kumatym nieco elektrykiem niech Ci podłączy na początek sam falownik do sieci (koniecznie przez jakieś bezpieczniki). Dopóki nie poznasz i nie nabierzesz pewności w konfigurowaniu podstawowych parametrów nie podłączaj silnika.
Działania na sieci 3x400 V dla totalnego laika mogą być niebezpieczne.

teraz na poważnie -
Przed programowaniem falownika i uruchomieniem silnika zresetuj ustawienia falownika do
ustawień fabrycznych (par. FU2-93)
to jest cytat z manuala - zrób to. Manual musisz poznać. Czy Ci to odpowiada czy nie. Czytaj i czytaj.
A najlepiej skontaktuj się z jakimś kumplem, kumatym nieco elektrykiem niech Ci podłączy na początek sam falownik do sieci (koniecznie przez jakieś bezpieczniki). Dopóki nie poznasz i nie nabierzesz pewności w konfigurowaniu podstawowych parametrów nie podłączaj silnika.
Działania na sieci 3x400 V dla totalnego laika mogą być niebezpieczne.

-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 kwie 2012, 17:18
- Lokalizacja: gdzieś koło Żywca
patrz. strona 26 manuala - falownika nie uszkodzisz ale będzie sie pluł komunikatem Input phase open a na wyświetlaczu zobaczysz napis COL ( to znaczy brak fazy zasilającej )
siódma linijka w tabeli na stronie 26.
czytaj, czytaj ... czytaj... i nie daj się zabić
[ Dodano: 2013-12-19, 19:06 ]
jeżeli masz możliwość to skombinuj (pożycz) jakiś mały silnik 3-fazowy o mocy kilkaset W i na nim się ucz.
Silnik jakoś zamocuj choćby prowizorycznie żeby nie zrobić z niego helikoptera
siódma linijka w tabeli na stronie 26.
czytaj, czytaj ... czytaj... i nie daj się zabić

[ Dodano: 2013-12-19, 19:06 ]
jeżeli masz możliwość to skombinuj (pożycz) jakiś mały silnik 3-fazowy o mocy kilkaset W i na nim się ucz.
Silnik jakoś zamocuj choćby prowizorycznie żeby nie zrobić z niego helikoptera

-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 51
- Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
- Lokalizacja: Poznan
Falownik może być zasilany w dwojaki sposób, 1-fazowo (przeważnie do mocy 3kW) lub 3-fazowo, nie ma opcji zmiany konfiguracji ( 1-faza lub 3-fazy), sadząc po podanej mocy jest to falownik zasilany 3-fazowo.Otrzymałem w prezencie używany falownik LG serii LS iG5 (niektórzy mają szczęście) Mam zamiar podłączyć go do swojego tuda, z racji że jest to falownik 4KW podłącze go pod pierwszy bieg silnika, bo taką moc ma silnik na I biegu. Problem w tym że poprzednio falownik pracował na jednej fazie i trzeba go przekonfigurować.
Zalecane jest nie włączanie falownika bez podpiętego silnika.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 344
- Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
- Lokalizacja: prawie wrocław
Widzę że moje pytanie jest zbyt obszerne więc może zacznę od konkretnych pytań.
Zmianą kierunku obrotów zamierzam sterować tak jak do tej pory czyli dźwignią połączoną z oryginalnym przełącznikiem. Moje pytanie które złącza przełącznika mam podłączyć ze złączami sterowania w falowniku

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Zmianą kierunku obrotów zamierzam sterować tak jak do tej pory czyli dźwignią połączoną z oryginalnym przełącznikiem. Moje pytanie które złącza przełącznika mam podłączyć ze złączami sterowania w falowniku

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 344
- Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
- Lokalizacja: prawie wrocław
jako ze nie jestem elektrykiem to musze zadać to pytanie.
Czy to normalne że jeśli zwalniam obroty silnika poniżej nominalnych to falownik pokazuje więcej amper i czy to oznacza większe zużycie energi?
I drugie pytanie , co zastosować do wskazań obrotów wrzeciona gdyż silnik kreci wrzecionem poprzez reduktor i znam tylko obroty silnika?
Czy to normalne że jeśli zwalniam obroty silnika poniżej nominalnych to falownik pokazuje więcej amper i czy to oznacza większe zużycie energi?
I drugie pytanie , co zastosować do wskazań obrotów wrzeciona gdyż silnik kreci wrzecionem poprzez reduktor i znam tylko obroty silnika?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Odnośnie poprzedniego postu. W tabelce masz podane:
FX - start i do przodu ( lub jak wolisz - w prawo )
RX - start i do tyłu ( w lewo )
CM - zacisk wspólny
Styki w wyłączniku musisz tak połączyć:
CM z FX to masz obroty prawe. CM z RX to lewe. Nie można połączyć jednocześnie CM z FX i RX. Gdy kierunek obrotów Ci nie pasuje to nie musisz zmieniać kabelków na silniku, tylko to na falowniku, bo tu tylko chodzi o to, że jedne obroty mają być przeciwne do drugich a sam wybierasz, które chcesz w danej chwili załączyć.
[ Dodano: 2014-01-11, 19:18 ]
[ Dodano: 2014-01-11, 20:03 ]
Kiedyś znalazłem tę stronę dotyczącą budowy obrotomierza:
OBROTOMIERZ Może takie coś zrobić?
FX - start i do przodu ( lub jak wolisz - w prawo )
RX - start i do tyłu ( w lewo )
CM - zacisk wspólny
Styki w wyłączniku musisz tak połączyć:
CM z FX to masz obroty prawe. CM z RX to lewe. Nie można połączyć jednocześnie CM z FX i RX. Gdy kierunek obrotów Ci nie pasuje to nie musisz zmieniać kabelków na silniku, tylko to na falowniku, bo tu tylko chodzi o to, że jedne obroty mają być przeciwne do drugich a sam wybierasz, które chcesz w danej chwili załączyć.
[ Dodano: 2014-01-11, 19:18 ]
A to jest dobre pytanie i to też mnie interesuje.piotrfire pisze:co zastosować do wskazań obrotów wrzeciona gdyż silnik kreci wrzecionem poprzez reduktor i znam tylko obroty silnika?
[ Dodano: 2014-01-11, 20:03 ]
Kiedyś znalazłem tę stronę dotyczącą budowy obrotomierza:
OBROTOMIERZ Może takie coś zrobić?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.